DomůNutriZdravý talíř

Zdravý talíř

Zdravý talíř může být šikovnou pomůckou pro všechny, kteří se zdravější stravou začínají. V této lekci vám nutriční terapeutka Andrea Mokrejšová vysvětlí a názorně ukáže, jak si sami můžete zdravý talíř rozvrhnout. Zopakujeme si, jaké vhodné zdroje všech makroživin by měl váš jídelníček obsahovat a vysvětlíme si proč. Na závěr uvedeme také pár příkladů, jak takový zdravý talíř může v praxi vypadat.

Celkem 7 částí

1. Vysvětlení pojmu “zdravý talíř”
2. Podíl zeleniny a ovoce
3. Podíl sacharidů
4. Podíl bílkovin
5. Podíl tuků
6. Výhody zdravého talíře
7. Ukázky zdravého talíře

Co se naučíte?

  • Co je pomůcka zdravý talíř a pro koho může být užitečná
  • Doporučení pro konzumaci zeleniny a ovoce a jejich způsobů přípravy
  • Doporučení pro výběr vhodných zdrojů sacharidů, bílkovin i tuků
  • Jaké jsou výhody zdravého talíře a komu se může hodit
  • Jak může zdravý talíř vypadat reálně v jídelníčku

Andrea Mokrejšová

nutriční terapeutka a trenérka FITFAB Strong
Andrea Mokrejšová je jednou z lektorek online fitness programu FITFAB Strong. Na 1. lékařské fakultě Univerzity Karlovy vystudovala obor nutriční terapeut a aktuálně dokončuje obor nutriční specialista. Jako nutriční terapeutka pracuje na oddělení nefrologie v Berouně. Věnuje se jak léčebné stravě, zejména pacientům v predialýze, dialyzovaným pacientům a diabetikům, tak stravě preventivní. Provozuje také nutriční poradenství pro klienty, kteří se snaží upravit svůj jídelníček nebo mají zájem o sestavení jídelníčku na míru s různými cíli.