DomůNutriVýživa ve fitness a silových sportech

Výživa ve fitness a silových sportech

Jak jistě víte, výkony ve fitness a silových sportech nejsou jen otázkou tréninku, na naší formě se ve velkém podílí také strava. Miloslav Šindelář, spoluzakladatel Institutu moderní výživy, vám přiblíží, jak je to s výživou ve sportu, a představí vám její důležité součásti. V této lekci se odborněji zaměříme na pojmy jako energetická bilance a makroživiny. V závěrečné části nebude chybět ani důležitý aspekt výživy sportovců - nutriční timing.

Celkem 10 částí

1. Personalizace výživy
2. Spánek a hubnutí
3. Energetická bilance
4. Bílkoviny a proteosyntéza
5. Sacharidy
6. Tuky
7. Mikroživiny
8. Antioxidanty
9. Nutriční timing
10. Shrnutí lekce

Co se naučíte?

  • Proč je důležitá personalizace výživy a individuální přístup
  • Jaký je význam spánku a jeho vliv na naši formu
  • Základní pravidla sportovní výživy
  • Co je to energetická bilance a jak ve fitness výživě funguje
  • Význam makroživin a mikroživin pro výživu sportovce
  • Proč je důležitý nutriční timing – načasování a frekvence jídel sportovce

Miloslav Šindelář

spoluzakladatel Institutu moderní výživy
Miloslav je nutriční terapeut. V rámci spolupráce se svazem kulturistiky přednáší v trenérské škole I. třídy a také ve Fitness akademii Ronnie.cz pro budoucí trenéry II. stupně a výživové poradce. Dále je součástí projektového týmu, který se zabývá výzkumem nutrigenetiky a nutrigenomiky. Podílel se na knize Moderní výživa ve fitness a silových sportech a na konci roku 2017 spolu s Lukášem Roubíkem založili Institut moderní výživy, který má za úkol vzdělávat veřejnost, studenty a sportovce o výživě na základě vědecky podložených informací a to moderní, srozumitelnou a pokud možno i zábavnou formou.