Rameno

Věděli jste, že rameno je náš nejpohyblivější kloub? Jakou funkci má svalový aparát v oblasti ramene? K čemu je při cvičení dobré znát centrované postavení kloubu a jaké cviky zvolit pro stabilizaci lopatek? Lekcí, ve které si také zacvičíte, vás provede fyzioterapeutka Alžběta Černá.

Celkem 8 částí

1. Skladba ramenního kloubu
2. Centrované postavení kloubu
3. Praktická ukázka
4. Cviky zaměřené na správnou funkci a držení lopatek
5. Cviky s Thera-Bandem na zádech
6. Cviky s Thera-Bandem v sedě
7. Cviky s gymnastickým míčem
8. Správné sezení v práci

Co se naučíte?

  • Jak vypadá základní anatomie ramenního kloubu
  • Co je centrované postavení kloubu a proč je důležité o něm vědět
  • Jakých chyb se dopouštíme v oblasti ramen při cvičení  
  • Jak cvičit pro terapii i prevenci poranění ramene 
  • Tipy na péči o ramenní kloub 
  • Jak si upravit pracovní prostředí, abyste nepřetěžovali hrudní páteř a ramena

Alžběta Černá

fyzioterapeutka
Alžběta vystudovala bakalářský a magisterský obor fyzioterapie na 2. LF UK pod vedením prof. Pavla Koláře. Během studia absolvovala mnoho klinických praxí ve FN Motol a setkala se s širokou škálou pacientů. Díky stáži na III. chirurgické klinice v programu transplantace plic se jedním z jejích hlavních zaměření stala respirační a viscerální (orgánová) fyzioterapie. Dva roky spolupracovala s centrem fyzioterapie Kinisi, její nynější ordinaci můžete najít na soukromé klinice Fyzio svět.