DomůFitnessPáteř, hrudník a dýchání

Páteř, hrudník a dýchání

Dech je pro většinu z nás přirozený proces, nad kterým často ani nepřemýšlíme. Při cvičení je ale nesmírně důležitý, protože ovlivňuje kvalitu našeho tréninku. Jak vypadá špatný dechový stereotyp, na co všechno má vliv a jak ho odstranit? Jak správně dýchat v různých jógových pozicích a jiných cvicích? A kdy se dechové cvičení hodí jako prevence pohybových poruch? To vše srozumitelně a prakticky vysvětlí fyzioterapeutka Alžběta Černá.

Celkem 6 částí

1. Páteř a hrudní koš
2. Dýchací svaly a bránice
3. Co se ukrývá v hrudníku
4. Vliv nesprávného dýchání na naše tělo
5. Cviky na trénování dechu
6. Relaxační techniky dýchání

Co se naučíte?

  • Základy anatomie páteře a hrudníku
  • Jak při cvičení správně dýchat a proč je to důležité 
  • Jaké jsou nejčastější chyby při dýchání 
  • Které cviky jsou vhodné jako prevence pohybových poruch 
  • Jak správně provádět některé jógové pozice
  • Jak používat relaxační techniku dýchání v praxi

Alžběta Černá

fyzioterapeutka
Alžběta vystudovala bakalářský a magisterský obor fyzioterapie na 2. LF UK pod vedením prof. Pavla Koláře. Během studia absolvovala mnoho klinických praxí ve FN Motol a setkala se s širokou škálou pacientů. Díky stáži na III. chirurgické klinice v programu transplantace plic se jedním z jejích hlavních zaměření stala respirační a viscerální (orgánová) fyzioterapie. Dva roky spolupracovala s centrem fyzioterapie Kinisi, její nynější ordinaci můžete najít na soukromé klinice Fyzio svět.