DomůNutriJak si sestavit zdravý jídelníček

Jak si sestavit zdravý jídelníček

Rozhodli jste se, že změníte svůj jídelníček. Ale co dál? Jak si poradit se všemi informacemi, které jste našli na internetu? Co je pravda a podle čeho se řídit? Nutriční terapeutka Sandra Figalová vám poradí, jak co nejlépe upravit nastavení jídelníčku, abyste postupnými změnami došli ke svému cíli a vyvarovali se častých chyb.

Celkem 15 částí

1. Postupná změna stravy
2. Individuální nutriční požadavky
3. Jak začít
4. Jak určit bazální metabolismus
5. Jak určit stupeň fyzické aktivity
6. Trojpoměr živin
7. Je nutné počítat kalorie?
8. Dílčí cíle
9. Identifikace nedostatků jídelníčku
10. Jak je to se sladkými potravinami
11. Nedostatek vlákniny
12. Nedostatek zdravých tuků
13. Nedostatek bílkovin
14. Postupné návyky a cíle
15. Nastavení jídelníčku s odborníkem

Co se naučíte?

  • Jak postupovat, pokud se rozhodneme pro úpravu jídelníčku
  • Kvůli čemu a jak určovat bazální metabolismus a stupeň fyzické aktivity
  • Proč je důležité identifikovat nedostatky v jídelníčku 
  • Jakých nejčastějších chyb se lidé dopouštějí
  • Jak pomocí návyků postupně dosáhnout svého cíle

Sandra Figalová

nutriční terapeutka a spoluzakladatelka Chytrého jídelníčku
Sandra vystudovala 1. lékařskou fakultu Univerzity Karlovy obor Nutriční specialista a působí jako nutriční terapeut v rámci plastické a estetické kliniky Yes Visage a také nutriční poradny Institutu moderní výživy. Je také spoluzakladatelkou online projektu Chytrý jídelníček, který bojuje proti univerzálně sestaveným jídelníčkům na internetu. Chytrý jídelníček pomáhá nastavit vyvážený jídelníček bez extrémních diet a omezování se a zároveň je inspirací pro dlouhodobě udržitelné stravování.