Jak číst studie o výživě

Jak číst studie o výživě

Média se ráda a často opírají o vědecké studie, které mají podpořit jejich tvrzení, ať už jsou jakákoliv. Studie je však potřeba interpretovat v celém jejich kontextu a nevybírat si z nich jen to, co se nám zrovna hodí. Jak vědecké studie číst, jaká existuje hierarchie důkazů a jaké chyby se mohou ve studiích vyskytovat, se naučíte od nutričního terapeuta Martina Krobota.
Média se ráda a často opírají o vědecké studie, které mají podpořit jejich tvrzení, ať už jsou jakákoliv. Studie je však potřeba interpretovat v celém jejich kontextu a nevybírat si z nich jen to, co se nám zrovna hodí. Jak vědecké studie číst, jaká existuje hierarchie důkazů a jaké chyby se mohou ve studiích vyskytovat, se naučíte od nutričního terapeuta Martina Krobota.
1.
Úvod do vědeckých studií
2.
Typy vědeckých studií
3.
Vědecké důkazy
4.
Struktura studií
5.
Chyby ve studiích
6.
Interpretace studií

Co se naučíte?

  • Jaké typy vědeckých studií existují
  • Jaké mohou být úrovně kvality vědeckých důkazů
  • Jakou mají vědecké studie strukturu a proč je důležité ji znát
  • Na jaké chyby ve studiích můžete narazit
  • Důležité rady o různých interpretacích vědeckých studií

Mgr. Martin Krobot

nutriční terapeut a předseda České asociace nutričních terapeutů
Martin je nutriční terapeut a učí na Lékařské fakultě MU, kde zároveň získal své vzdělání v nutriční terapii. Aktuálně zde dělá doktorát z preventivního lékařství a působí rovněž jako předseda České asociace nutričních terapeutů. Odborně se specializuje na potravinové alergie a intolerance, které řeší v poradně při LF MU. Intenzivně se také věnuje dietnímu stravování ve školních jídelnách, které v Brně koordinuje a přednáší o něm na konferencích v ČR. Angažuje se i v personálním zajištění nutriční péče v českých nemocnicích.

Každý měsíc tipy na články, rozhovory a další vzdělávání

Kliknutím souhlasíte se zpracováním osobních údajů
Podívejte se na naše newslettery.
Na této stránce používáme cookies. Nezbytné můžeme využívat vždy, s těmi ostatními (marketingové a analytické) ale musíte souhlasit. Více se dozvíte zde.