DomůFitnessCore – trupová stabilizace

Core – trupová stabilizace

Cvičíte rádi core? Pak byste určitě měli vědět, proč a jak je důležité s ním pracovat. Jakým chybám se vyvarovat při cvičení, jak souvisí hluboký stabilizační systém s bolestmi zad a jak jim předejít? Jak funguje bránice a k čemu nám slouží? To vše vám vysvětlí a popíše fyzioterapeutka Lenka Vojtovič, se kterou si v lekci můžete i zacvičit.

Celkem 7 částí

1. Core a jeho význam
2. Stabilizace trupu a nitrobřišní tlak
3. Oslabená trupová stabilizace
4. Nejčastější chyby při držení těla ve stoji
5. Nejčastější chyby při cvičení břišních svalů
6. Cviky na procvičení core
7. Aktivace core během dne

Co se naučíte?

  • Jak vypadá anatomie svalů trupu
  • Co je hluboký stabilizační systém a proč je důležité s ním pracovat
  • Jak souvisí oslabený stabilizační systém s bolestmi zad
  • Které cviky jsou vhodné na procvičení core 
  • Jaké jsou nejčastější chyby při cvičení 
  • Tipy, jak aktivovat core během dne

Lenka Vojtovič (Augustínová)

fyzioterapeutka a spolumajitelka centra Kinisi
Lenka je spolumajitelkou a fyzioterapeutkou Kinisi centra fyzioterapie, které spojuje profesionální přístup zkušených fyzioterapeutů se špičkovým moderním vybavením. Podílela se na tvorbě tzv. Domácího fyzioplánu, což je unikátní 4týdenní program obsahující více než 80 podrobně popsaných cviků, které je možné cvičit samostatně doma. Sama se specializuje na koncept Dynamické neuromuskulární stabilizace podle prof. Koláře, léčbu metodou Ludmily Mojžíšové, terapii spouštěcích bodů, kineziotaping a vertebro-viscerální vztahy.